Burmistrz Ozorkowa dostał absolutorium
- Opublikowano: Czwartek, 26 czerwca 2014, 23:48
Niezadowolenie z efektów modernizacji targowiska miejskiego oraz rewitalizacji placu Jana Pawła II, brak kontroli nad urzędnikami, likwidacja Ozorkowskiej Orkiestry Dętej – to tylko niektóre z zarzutów, które usłyszał na dzisiejszej sesji Rady Miejskiej burmistrz Ozorkowa Jacek Socha. Powodem dyskusji było podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium szefowi tutejszego magistratu.
Najwięcej uwag budziła kwestia złego, zdaniem obradujących, odwodnienia targowiska miejskiego, a w szczególności wiaty handlowej. Z niezadowoleniem jednego z radnych spotkał się natomiast fakt przekazania sprzętu i wyposażenia po zlikwidowanej w Ozorkowie Straży Miejskiej na własność zgierskiego samorządu. Radna Barbara Urbaniak narzekała z kolei na nawierzchnię zrewitalizowanego placu Jana Pawła II.
- Chodzenie w szpilkach po placu nie wchodzi w grę. Upadek dziecka na takiej nawierzchni może się skończyć bolesnymi otarciami. Również starsi ludzie mogą mieć problem, żeby tamtędy przejść – mówiła podczas sesji Barbara Urbaniak.
Burmistrz Jacek Socha odpierał ataki radnych, przypominając m.in. o spłaceniu (podczas trwania jego blisko 4-letniej kadencji) 7 milionów zadłużenia miasta.
- Można mieć zastrzeżenia co do koloru kostki na placu, czy innych tym podobnych i małoistotnych kwestii, ale dla mnie najważniejszy jest fakt, że miasto jest oddłużone i zabezpieczone finansowo. Należy się natomiast skupić na rzeczach istotnych, czyli na 20 kilometrach dróg, które wymagają remontu, termomodernizacji przedszkoli, budowie kanalizacji i tym podobnych sprawach – mówił burmistrz Ozorkowa Jacek Socha.
Mimo licznych zastrzeżeń części obradujących, burmistrz Ozorkowa otrzymał jednak absolutorium. Za jego udzieleniem głosowało 12 radnych, a 6 wstrzymało się od głosu.
Mniejsze emocje wśród obradujących wzbudziło przyjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz z wykonania budżetu Ozorkowa za 2013 rok, którą zaakceptowano niemal jednogłośnie. Trudno się temu dziwić, skoro budżet miasta za rok ubiegły zamknął się wynikiem dodatnim – w kwocie 1.169.393,73 zł, co stanowi 79,3 procent planu. Jak wynika ze sprawozdania, w 2013 roku z funduszy miejskich spłacono raty zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 2.762.636 zł, co oznacza, że plan po zmianach został wykonany w 100 procentach.
Uchwalony przez Radę Miejską w Ozorkowie budżet, po uwzględnieniu zmian w ciągu roku, przewidywał realizację dochodów w kwocie 58.314.740,84 zł. Cel udało się osiągnąć w 93,30 procentach (54.424.290,25 zł). Podobnie sytuacja wygląda w kwestii planu wydatków budżetowych, który (po zmianach dokonanych w ciągu roku) przewidywał kwotę 56.840.477,99 zł. Zamierzenie zrealizowano w 93,7 procentach (53.254.896,52 zł).
Małgorzata Kosmala-Cybart


Gość
Dodano 2014-07-13 11:45:10
podoba mi się że ozorków się zmienia panie Pawle , ale proszę spojrzeć też na długi jakie ma ozorków na swoim koncie. Z takimi sumami złotych na minusie długo nie zajedziemy a miasto może zbankrutować. Chyba że podatki będą podniesione cenowo , jednakże nie sprawiło by to zadowolenia ani pana , ani innych mieszkańców
Paweł
Dodano 2014-06-29 11:53:45
Pani Urbaniak skoro nie potrafi pani chodzić w szpilkach po placu to jak przemierza pani ozorkowskie chodniki i ulice. Jak to Polacy mają w zwyczaju daj im palec , a zapytają czemu tylko tyle. Wreszcie nasz smutny Ozorków się zmienia jak i inne miasta łódzkiej aglomeracji.
Majchrzak Michał
Dodano 2017-10-02 14:54:29
Czepiają się naszego burmistrza miasta facet jest spoko robi dużo dla miasta przypierniczanie się o kostkę na placu dla mnie jest wyssane z palca a wiata na rynku jest spoko nie czepiacie się gościa tylko brać się do roboty zakazać rękawy i grabić trawniki